Współczesne wesela w Lublinie mocno różnią się od tego, co było kiedyś. Wiele lat temu takie zabawy urządzało się samodzielnie w remizach strażackich, salach wiejskich. Jedzenie trzeba było przygotować we własnym zakresie. Do tego trzeba było poprosić znajomych, aby to wesele zgodzili się obsługiwać. Jedynym punktem wspólnym pomiędzy tamtymi weselami a współczesnymi jest to, że alkohol trzeba załatwić samodzielnie. Dzisiaj organizacja wesel wygląda zupełnie inaczej.
Organizacja wesela
Dzisiaj wesela organizuje się z dużym wyprzedzeniem. Tak, aby mieć pewność, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Zamiast jednak myśleć na początku o poszukiwaniu idealnej sukni lub dopasowanego garnituru, warto skupić się na innym miejscu. Na sali, gdzie odbędzie się wesele w Lublinie. Nawet jeżeli impreza ma odbyć się za dwa lata (z takim wyprzedzeniem pary z reguły organizują zabawę), salę warto zamówić wcześniej, aby mieć pewność, że będzie można zorganizować ją w wybranym miejscu. Wśród ofert, które są dostępne, znajduje się ta od Hotelu Vesaria (https://www.vesaria.pl/wesela). Szczególnie jeżeli para zamierza urządzić wesele w stylu glamour. Pałacowe wnętrza świetnie będą współgrać z takim klimatem przyjęcia.
Muzyka i zdjęcia
Drugim bardzo ważnym punktem, który jednocześnie należy wziąć pod uwagę, jest muzyka i zdjęcia. Osoby, które będą za to odpowiedzialne, muszą także być zarezerwowane wcześniej – nawet jeżeli wesele odbędzie się za kilkanaście miesięcy. Ci, którzy są w stanie zapewnić najlepszą jakość obsługi połączoną z konkurencyjnymi cenami, także terminy mają zarezerwowane wcześniej.
Jeżeli chodzi o muzykę, należy wybrać spośród DJ’a i zespołu muzycznego. Co będzie lepsze? Każda z tych opcji jest dobra, więc jest to kwestią gustu. DJ jest w stanie zapewnić ulubione piosenki w oryginalnych wykonaniach. Do tego jego cena jest niższa od tych, które zapewniają zespoły, gdzie koszta dzielić trzeba na kilka osób. Jednak nie zawsze DJ i konferansjer występują w jednej osobie. Może się okazać, że potrzebne będzie zatrudnienie kogoś dodatkowego. Zespoły to ludzie, którzy również mają aprobatę wielu osób, zawsze dbając o doskonałą zabawę. Warto przemyśleć tę kwestię wcześniej, aby móc finalnie kogoś zarezerwować.
Ważne punkty do zaplanowania
Wśród innych ważnych punktów, jakie są do zaplanowania, znajdują się:
-
stroje – na pewno wyboru sukni i garnituru nie można zostawiać na ostatnią chwilę. Wcześniej trzeba je zamówić. Szczególnie jeżeli kreacja Panny Młodej ma być uszyta na indywidualne zamówienia. Podobnie w przypadku garnituru. Ubrania powinny zostać zamówione na ok. rok wcześniej przed ślubem;
-
kwiaty – oprawa florystyczna stanowi taką kropkę nad „i”, jeżeli chodzi o dekorację. Tego nie można zostawić także na ostatnią chwilę, ponieważ kwiaty muszą zostać dopasowane do okazji, preferencji narzeczonych oraz sali, gdzie odbywać się będzie zabawa;
-
zaproszenia – przyjmuje się zasadę, że wysyła się je na trzy miesiące wcześniej przed weselem. Jeżeli ktoś ma jednak taką możliwość, może to zrobić wcześniej. Tak, aby żadna inna para nie ubiegła z zaproszeniem na zabawę lub żeby wesele nie kolidowało z wakacjami. Tym bardziej że dużo wesel odbywa się w okresie letnim.
Nie można także zapomnieć o tym, aby znaleźć dla siebie odpowiednich świadków, których także trzeba poprosić z wyprzedzeniem. Podobnie jak z wyprzedzeniem trzeba zamówić obrączki oraz wiele innych elementów. Duża ilość czasu działa na korzyść narzeczonych, dlatego z jakimikolwiek przygotowaniami nie można w żaden sposób zwlekać.
Artykuł sponsorowany