atelierslubne.pl

Strona o ślubach, weselach i modzie.

Kolagen do picia
Lifestyle

Kolagen do picia. Zalety, wady oraz efekty stosowania

Kolagen to niezwykle cenny aminokwas, bez którego nie można cieszyć się pięknym wyglądem, sprawnością ani zdrowiem. Zwiększenie jego podaży w diecie pozwala na ujędrnienie skóry, uelastycznienie jej, nawilżenie. Jest to wobec tego sposób na zachowanie młodzieńczego wyglądu lub poprawienie urody, możliwe staje się nawet wygładzenie zmarszczek i to bez użycia skalpela.

Jakie zalety ma kolagen do picia?

Kolagen stoi na straży młodzieńczego wyglądu, utrzymuje skórę w dobrej kondycji. Wygładza zmarszczki, ujędrnia skórę, zwiększa jej napięcie i sprężystość. Można liczyć na to, że stanie się ona elastyczna, promienna i ukojona. Białko kolagenowe przyspiesza procesy gojenia ran i oparzeń. Pomaga też zredukować blizny i cellulit. Kolagen oczyszcza nawet tętnice ze złogów tłuszczu, ma zbawienny wpływ na układ krwionośny. Reguluje ciśnienie krwi, rozszerza tętnice, wspiera serce, uelastycznia naczynia krwionośne, usprawnia krążenie. Działa korzystnie na układ trawienny, uszczelnia jelita, regeneruje uszkodzone ściany komórkowe. Warto go stosować w przypadku nieprzyjemnych dolegliwości na skutek refluksu. Przyspiesza on metabolizm, sprzyja utracie zbędnych kilogramów. Kolagen uczestniczy w przemianie glukozy w energię. Przy jego braku zaczynają pojawiać się problemy ze stawami, sztywnieją, „skrzypią”, bolą. Aminokwas ten pozwala zachować sprawność ruchową.

Czy stosowanie kolagenu do picia jest w pełni bezpieczne? O czym należy pamiętać?

Sięganie po kolagen do picia wiąże się z szeregiem korzyści dla organizmu, ale nie należy przesadzać z jego ilością. Jeśli będzie się go spożywać w nadmiarze w celu uzyskania jeszcze lepszych efektów, to niestety mogą wystąpić różne niepożądane skutki uboczne. Białko kolagenowe jest oczywiście substancją naturalną, bezpieczną, świetnie przyswajalną przez organizm. Niektóre osoby mogą mieć jednak różne negatywne odczucia, zdarza się wystąpienie reakcji alergicznej. Dotyczy to głównie osób, które nie stosują się do zaleceń producenta, czyli przekraczają dozwolone normy dawkowana. Przyjmuje się, że nie należy przekraczać 4000 mg kolagenu w jednej porcji, bo zwiększa się ryzyko wystąpienia nadwrażliwości na różne składniki pokarmowe. Niektóre osoby po nadmiernym spożyciu kolagenu czują osłabienie, zdarzają się nawet dolegliwości bólowe ze strony mięśni i stawów. Skutkiem ubocznym nieprawidłowego stosowania kolagenu są też problemy z wypróżnieniem. Czasem zmienia się nawet zapach oddechu, staje się on kwaśny. Może wystąpić również nieprzyjemny posmak w ustach.

Przy wyborze kolagenu należy mieć na uwadze to, z czego został on pozyskany, jakiego jest typu. Może być rybi, bydlęcy lub wieprzowy. Za najlepszy uznaje się kolagen morski z względu na najlepsze wnikanie w skórę. Kolejną kwestią jest to, że białko kolagenowe nie wchłonie się bez witaminy C. Warto też uzupełnić witaminę E, która chroni przed utratą kolagenu. Mile widziany jest również kwas hialuronowy, który wzmaga produkcję kolagenu. Kolagen w płynie i proszku przyswaja się najlepiej. O gorszej wchłanialność można mówić w przypadku preparatów w tabletkach. W celu uzyskania jeszcze lepszych efektów warto kolagen nie tylko spożywać, ale też nakładać go na skórę w postaci kosmetyków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *